Zarządzanie gastronomią w czasie kryzysu – o czym należy pamiętać?

Zarządzanie gastronomią w czasie kryzysu – o czym należy pamiętać?

Martwisz się o przyszłość swojego biznesu? To dobrze! Świadomość zagrożeń wyróżnia najlepszych przedsiębiorców. Dowiedz się, jak wykonać kolejny krok i uchronić firmę przed upadkiem. Podpowiadamy, kiedy warto rozważyć zmianę profilu działalności i na czym polega skuteczne zarządzanie kryzysowe w branży gastronomicznej.

Przystosowanie do nowej sytuacji

Pandemia pojawiła się nagle i skomplikowała wszystkim życie. To idealny przykład kryzysu, do którego trzeba po prostu się przystosować. Jak to zrobić? Musisz przejść przez kilka etapów.

  1. Szok wywołany nagłą zmianą okoliczności.
  2. Mobilizacja do działania.
  3. Opracowanie strategii na nowe czasy.
  4. Pokonanie trudności.

Najważniejsze jest systematyczne rozwiązywanie problemów i opracowanie kompleksowej strategii kryzysowej. Możesz zdecydować się na consulting gastronomiczny lub działać samodzielnie. Weź pod uwagę różne scenariusze, ale pamiętaj, że żaden kryzys nie trwa wiecznie. Zarządzanie biznesem w trudnych chwilach może wiele nauczyć, a nabyte umiejętności przełożą się na rozwój firmy.

Zmiana profilu działalności?

Działaj elastycznie. Jeśli dotychczasowa oferta się nie sprawdza, zmień ją. Największym problemem lokali gastronomicznych w czasie pandemii jest zakaz przyjmowania gości. Nie zabroniono jednak wydawania posiłków na wynos. Wielu przedsiębiorców próbuje skorzystać z tej możliwości i przeorganizować działanie restauracji. Twoje menu jest sprofilowane pod kątem obsługi stacjonarnej? Wiemy, że nie wszystko da się wydawać w pudełkach, a wiele wykwintnych potraw nie sprawdzi się w ofercie cateringowej.

W takiej sytuacji możesz:

  • opracować nowe menu,
  • zmodyfikować wybrane przez siebie dania
  • zainwestować w akcesoria niezbędne do wydawania jedzenia na wynos,
  • zaplanować różne formy dostawy.

Personel zwolniony z obsługi gości siedzących przy stolikach powinien otrzymać nowe zadania. Może na przykład dostarczać posiłki pod wskazane adresy i przyjmować zamówienia telefoniczne. Czy dostawy we własnym zakresie są opłacalne? A może lepiej skorzystać z obecnych już na rynku firm i powierzyć przewozy zewnętrznym podmiotom? Wiele zależy od sytuacji danego biznes i jego lokalizacji. Aby przeanalizować dostępne opcje, możesz zdecydować się na kompleksowe doradztwo gastronomiczne.

W większości przypadków uruchomienie własnych dostaw przynosi wiele korzyści. Ważna jest elastyczność w działalności. Łączenie różnych rozwiązań pozwala dotrzeć do większej liczby klientów i zapewnia lepszą reklamę.

Komunikacja ważna jak nigdy dotąd

Poznaj swoje grupy docelowe. To szczególnie ważne w czasach kryzysu. Wielu potencjalnych odbiorców spędza dużo czasu w domu. Jak do nich dotrzeć? Opracuj nową strategię promocyjną i przypomnij, że wciąż świadczysz swoje usługi. Informuj o realizacji zamówień i nowym menu cateringowym. Wśród najskuteczniejszych form marketingu można wymienić:

  • budowanie relacji poprzez media społecznościowe,
  • oferowanie zniżek i kuponów,
  • dobrze przemyślane partnerstwo biznesowe.

Po pierwsze, bądź obecny w internecie. Aktywnie odpowiadaj na wszystkie komentarze i nawiązuj interakcje. Dzięki temu poznasz oczekiwania klientów i lepiej się do nich dopasujesz. Sprawdzaj, co sprzedaje się najlepiej i jakie dania zamawiane są najczęściej. Czy klientom zależy na potrawach wegańskich? Jak duże znaczenie mają ekologiczne opakowania i biodegradowalne sztućce? Odpowiedzi na te kwestie pozwolą zakupić stosowne wyposażenie i opracować najlepsze menu.

Wykorzystaj consulting gastronomiczny

Prowadzenie biznesu w kryzysie nie jest łatwe. Pamiętaj, że zawsze możesz zdecydować się na profesjonalny consulting gastronomiczny i skorzystać z porad specjalistów, którzy zajmą się precyzyjną analizą sytuacji Twojej firmy i przedstawią różne scenariusze działania. Kompleksowe doradztwo obejmuje między innymi:

  • zarządzanie personelem,
  • reorganizację profilu działalności,
  • planowanie działań marketingowych,
  • prognozy sprzedażowe i kalkulacje.

Jeśli dobrze opracujesz wszystkie obszary strategii kryzysowej, Twoja gastronomia będzie dużo bardziej bezpieczna.

Potrzebujesz wsparcia? Zapraszamy do kontaktu!

Chcesz upewnić się, że wybrane działania przyniosą oczekiwane korzyści? Zachęcamy do indywidualnego kontaktu i rozmowy z naszymi specjalistami. Przekonaj się, że consulting gastronomiczny może przynieść wiele praktycznych rozwiązań i pomóc przetrwać trudne dla branży czasy.

Dodaj komentarz