Planujesz otworzyć piekarnię lub cukiernię? Szukasz odpowiedniej lokalizacji? Sprawdź, co musisz wiedzieć

Planujesz otworzyć piekarnię lub cukiernię? Szukasz odpowiedniej lokalizacji? Sprawdź, co musisz wiedzieć

 

Prowadzenie lokalu gastronomicznego to spore wyzwanie. Wymaga przemyślenia wielu kwestii – wśród nich jedną z najważniejszych jest lokalizacja. Od niej zależy bowiem natężenie codziennego ruchu, liczba klientów oraz zyski, jakie osiąga firma. Nie wiesz, gdzie najlepiej otworzyć cukiernię lub piekarnię? Pomoże Ci w tym consulting gastronomiczny! Poznaj kluczowe czynniki doboru miejsca, w którym rozwiniesz swój biznes!

Jakie czynniki wpływają na wybór miejsca pod lokal gastronomiczny?

Istnieje kilka istotnych elementów, które należy uwzględnić, poszukując lokalizacji na swój lokal. Firma Fest Baker oferuje pomoc w założeniu cukierni i piekarni – poznaj kroki, jakie podejmujemy, przystępując do wskazania najlepszego miejsca na Twój biznes:

  • sprecyzowanie charakteru działalności – w przypadku otwierania lokalu gastronomicznego, należy mieć pewność, czy będzie nim piekarnia, cukiernia z obsługą klientów na miejscu, czy też punkt szybkiej sprzedaży (tzw. take away),
  • określenie grupy docelowej – świadcząc consulting gastronomiczny, doradcy zawsze weryfikują charakterystykę potencjalnych klientów, którzy będą korzystać z oferty,
  • analiza konkurencji – otwarcie cukierni lub piekarni w miejscu, gdzie działa już kilka podobnych lokali, może być dużym wyzwaniem. Zaistnienie na takim rynku jest możliwe, będzie jednak wymagać wnikliwej analizy potrzeb konsumentów oraz znalezienia niszy, która pozwoli wyróżnić się spośród już funkcjonujących firm.

consulting gastronomiczny

Dokładne określenie charakteru przyszłej działalności

Profesjonalne doradztwo technologiczne dla piekarni i cukierni wymaga sprecyzowania charakteru otwieranej działalności. Jak już wspomniano, do wyboru masz następujące warianty:

  • punkt szybkiej sprzedaży – klient odwiedza go wyłącznie w celu nabycia określonych produktów i wychodzi zaraz po dokonaniu zakupów; w takim wypadku nie musisz wcale inwestować w duży obiekt, nieraz wystarczy mały punkt w dobrze widocznym miejscu,
  • lokal serwujący posiłki na miejscu – cukiernia często łączy się z kawiarnią; jeśli planujesz otworzyć biznes tego typu, koniecznie wybierz często uczęszczane okolice, gdzie możesz liczyć na odwiedziny turystów, studentów w przerwie pomiędzy zajęciami oraz pracowników firm, którzy wychodzą na tzw. szybką kawę,
  • obiekt produkujący wyroby w tym samym lokalu – piekarnia i cukiernia to specyficzne rodzaje działalności; mogą wypiekać swoje produkty na zapleczu lub korzystać z dostarczanych ciast i pieczywa; jeśli wybierzesz pierwszą opcję, zadbaj o odpowiednią przestrzeń dla strefy produkcyjnej.

Wnikliwa analiza konkurencji, rzetelne badania rynkowe

Otwierając swój lokal w miejscu, gdzie działają już firmy o podobnym profilu, koniecznie poznaj konkurencję. Odwiedź sąsiadujące placówki, skorzystaj z ich oferty i poznaj jej mocne oraz słabe strony. Pamiętaj, że nie robisz tego po to, aby kopiować asortyment! Twoim celem jest znalezienie niszy, a więc takich produktów, których brakuje w danej okolicy. Doradztwo dla cukierni i piekarni przed otwarciem lokalu to najlepsza opcja. Należy wcześniej poznać potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów – dowiedzieć się, jakie wyroby preferują i czego im brakuje w aktualnie dostępnych ofertach. Najlepszym na to sposobem jest przeprowadzenie ankiety – jak jednak zachęcić potencjalnych klientów do jej wypełnienia? Możesz połączyć badanie rynku z akcją promocyjną, obiecując gwarantowaną nagrodę za każdy odesłany do Ciebie kwestionariusz.

Możliwości techniczne potencjalnego lokalu gastronomicznego

Wybierając lokal gastronomiczny, w którym otworzysz cukiernię lub piekarnię, sprawdź przede wszystkim:

  • wielkość zaplecza – ma znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy planujesz działalność strefy produkcyjnej,
  • udogodnienia dla niepełnosprawnych i rodziców z dziećmi,
  • dostęp do toalety dla klientów – konieczny, jeśli Twój lokal będzie serwował posiłki i napoje na miejscu,
  • widoczność – Twój obiekt powinien być zauważalny z daleka, aby łatwo można było do niego trafić,
  • przyłącza do mediów.

Potrzebna Ci pomoc w założeniu cukierni lub piekarni? Fest Baker zaprasza!

Szukasz pomocy w założeniu cukierni lub piekarni? Zgłoś się do Fest Baker! Firma oferuje kompleksowe doradztwo w prowadzeniu obiektu gastronomicznego – pomaga znaleźć odpowiedni lokal, weryfikuje biznesplan lub tworzy go dla Ciebie i stale pozostaje do Twojej dyspozycji, aby biznes rozwijał się szybko i przynosił satysfakcjonujące zyski.

Dodaj komentarz