Planujesz świąteczną ofertę dla cukierni? Dowiedz się, jakie ciasta i wypieki sprzedają się najlepiej! Wyjaśniamy, czego najczęściej szukają klienci i jakie trendy zauważa współczesny consulting gastronomiczny. Postaw na sprawdzone rozwiązania, które przynoszą zyski przed Bożym Narodzeniem.
Spis treści
- Świąteczne wypieki – coraz chętniej zamawiamy, coraz rzadziej pieczemy?
- Tradycyjne świąteczne wypieki – nie może ich zabraknąć w ofercie Twojej cukierni!
- A może chcesz zaskoczyć swoich klientów?
- Dopiero planujesz otwarcie piekarni lub cukierni? Zainwestuj w consulting gastronomiczny
- Więcej dowiesz się z naszego bloga!
Świąteczne wypieki – coraz chętniej zamawiamy, coraz rzadziej pieczemy?
Trendy są bardzo korzystne dla przedsiębiorców. Coraz więcej osób decyduje się na zakup gotowych potraw i ciast. Polacy powoli rezygnują z samodzielnego przygotowywania świątecznych biesiad. Warto dowiedzieć się, dlaczego tak jest.
Bożonarodzeniowe produkty z cukierni są wybawieniem dla wielu osób, ponieważ:
- pozwalają zaoszczędzić czas spędzony na wielogodzinnych przygotowaniach w kuchni,
- zawsze dobrze smakują i są wykonane przez profesjonalistów,
- świetnie prezentują się na stole,
- dostępne są w bardzo korzystnej cenie.
Wśród natłoku codziennych zajęć trudno znaleźć czas na pieczenie ciast i gotowanie wigilijnych potraw. Dodatkowym problemem jest fakt, że samodzielnie przygotowane wypieki nie zawsze się udają. Czasami powstaje zakalec, a smak słodyczy pozostawia wiele do życzenia. Gotowe produkty są świetną alternatywą, ponieważ wykonują je osoby doświadczone. Wyglądają pięknie, smakują apetycznie i są dostępne od ręki.
Tradycyjne świąteczne wypieki – nie może ich zabraknąć w ofercie Twojej cukierni!
Na polskich stołach wciąż dominują tradycyjne przysmaki. Właśnie dlatego warto sięgać po sprawdzone, używane od pokoleń przepisy. W Twojej ofercie nie powinno zabraknąć:
- pierników,
- serników,
- makowców,
- miodowników.
Wśród najchętniej wybieranych przez klientów ciast znajdują się przekładane powidłami pierniki. Dekorowane są orzechami, bakaliami lub kolorowym lukrem z bożonarodzeniowymi ozdobami. Wielu osobom grudzień kojarzy się z apetycznym zapachem przypraw, takich jak cynamon, imbir, goździki i gałka muszkatołowa. Nie bez powodu są składnikami przyprawy piernikowej. Polacy uwielbiają też serniki i makowce z rodzynkami. Na liście bestsellerów od lat obecne są miodowniki, które powstają na bazie mleka i znanego z wielu właściwości zdrowotnych miodu. Możesz przełożyć je masą kajmakową i budyniową.
A może chcesz zaskoczyć swoich klientów?
Odkrywanie nowych smaków jest bardzo przyjemne. Zaskocz swoich klientów i zaproponuj im mniej typowe połączenia.
Przygotuj:
- ciasto francuskie z makiem,
- warstwowy sero-makowiec z kandyzowaną skórką pomarańczy,
- babeczki z makiem,
- makowca z bezą i kruszonką,
- drożdżowy wieniec makowy,
- makowiec japoński z jabłkami.
Oryginalne propozycje z pewnością znajdą swoich zwolenników. Jeśli przyniosą zadowalające zyski, wprowadź je na stałe do swojej bożonarodzeniowej oferty. Warto eksperymentować i badać opinie klientów. Nowości pozwalają przyciągnąć uwagę odbiorców i sprawić, że korzystanie z danego punktu gastronomicznego będzie bardziej urozmaicone. Coraz więcej osób interesuje się dietami bezglutenowymi, wegetarianizmem i weganizmem. Dobrym tropem może okazać się opracowanie formuły przyjaznej dla klientów będących na diecie. Zanim podejmiesz decyzję, przyjrzyj się oczekiwaniom swoich grup docelowych i pytaj konsumentów o zdanie.
Dopiero planujesz otwarcie piekarni lub cukierni? Zainwestuj w consulting gastronomiczny
Nie masz doświadczenia w sprzedaży wypieków? Zdecyduj się na kompleksowe doradztwo dla gastronomii. Z takiej usługi korzystają nie tylko początkujący przedsiębiorcy, choć im wsparcie fachowców przydaje się najbardziej. Dzięki ekspertom można zaplanować efektywną strategię marketingową i opracować profesjonalny biznesplan. Konsultacje ułatwiają znajdowanie tanich i niezawodnych maszyn, szkolenia pracowników i znajdowanie dostawców. Doradztwo technologiczne dla cukierni jest metodą na korzystne rozplanowanie wydatków. Dobrze dobrane wyposażenie przyspiesza pracę i minimalizuje straty materiału. Inwestycja w spotkania z fachowcami branży szybko się zwraca i daje wymierne efekty.
Więcej dowiesz się z naszego bloga!
Chcesz zarabiać na swojej cukierni lub piekarni? Poznaj realia rynku i oczekiwania klientów! Śledź naszego bloga i dowiedz się, ile kosztuje otwarcie biznesu i jak zdobywać pozytywne opinie wśród konsumentów. Masz pytania? Skontaktuj się z nami! Pomożemy Ci przeanalizować Twój plan i przygotować idealną ofertę na Boże Narodzenie. Consulting gastronomiczny wesprze Cię w planowaniu strategii na cały rok.