Szukasz sposobów na zwiększenie sprzedaży w okresie świątecznym? Dowiedz się, jakie techniki marketingowe sprawdzają się przed Bożym Narodzeniem! Podpowiadamy, jak może przydać się doradztwo technologiczne dla cukierni i dlaczego warto aktualizować swoją ofertę wypieków.
Spis treści
Grudzień – szczególny miesiąc dla cukierni i piekarni?
Boże Narodzenie niezwykle wpływa na decyzje klientów. Każdy szuka prezentów, ozdób i przysmaków na świąteczny stół. W tym czasie wydaje się najwięcej pieniędzy na zakupy, co stwarza wiele możliwości dla przedsiębiorców. Niestety zawsze trzeba liczyć się z konkurencją. Trzeba przekonać kupujących, że to właśnie w tej konkretnej cukierni lub piekarni powinni oni złożyć swoje zamówienie. Jak to zrobić? Warto poznać kilka skutecznych technik promocyjnych. Pamiętaj, że możesz wdrażać je samodzielnie lub zdecydować się na kompleksowe doradztwo dla gastronomii i poprosić o pomoc ekspertów.
Analizuj, przeliczaj, sprawdzaj
Prowadzisz biznes od kilku lat? Doświadczenie to Twój największy atut. Wykorzystaj je. Przeanalizuj dotychczasowe wyniki i sprawdź, co opłaca Ci się najbardziej. Każdy punkt gastronomiczny jest inny i trzeba wziąć pod uwagę oczekiwania lokalnej społeczności. Zastanów się nad sezonami świątecznymi, które już przeżyłeś.
Przydatne będą informacje na temat:
- produktów najczęściej kupowanych przez klientów,
- opinii wyrażanych przez przychodzące do Ciebie osoby i komentarzy w internecie,
- działań konkurencji,
- wypieków, które nie wyprzedały się i nie przyniosły oczekiwanych zysków.
Warto uczyć się na swoich błędach i sukcesach. Korzystaj z rozwiązań przynoszących profity i unikaj działań, które okazały się nieopłacalne.
Dopasuj ofertę do oczekiwań klientów
Przed świętami wszystko staje się wyjątkowe. Twoja oferta również powinna się zmienić. Spraw, by była bardziej bożonarodzeniowa. Wystarczy wprowadzić nowości, takie jak wypieki regionalne kojarzone z danym sezonem i ozdoby tematyczne. Możesz przygotować ciasteczka w kształcie gwiazdek lub choinek, pierniczki i makowce. Niekiedy nie musisz nawet zmieniać formuły i przepisu. Kluczowe będzie wyeksponowanie produktów w nieoczywisty sposób. Właśnie tego oczekują klienci. Chcą poczuć magię Bożego Narodzenia. Na wystawie umieść laski cukrowe i drobne dekoracje, a przykujesz uwagę przechodniów.
Korzystaj ze wszystkich dostępnych kanałów sprzedaży
Grudzień to jeden z najbardziej szalonych miesięcy w roku. Wszyscy gdzieś biegną, spieszą się i mają tysiące spraw na głowie. Upewnij się, że klienci nie przegapią Twojej oferty. Najlepszym rozwiązaniem jest wychodzenie im naprzeciw i ułatwianie zakupów. Korzystaj z różnych kanałów sprzedażowych.
Na pewno warto:
- przyjmować zamówienia telefonicznie i przez media społecznościowe,
- dowozić wypieki pod wskazany adres,
- umożliwić odbiór towaru w cukierni o dogodnej dla klienta porze.
Działania w stacjonarnym punkcie mogą nie wystarczyć. Korzystne jest docieranie do odbiorców różnymi drogami, szczególnie za pomocą codziennie odwiedzanych przez nich mediów społecznościowych.
Nie obawiaj się promocji
Dużą motywacją dla klientów są promocje. Jeśli dobrze je zaplanujesz, możesz wiele zyskać. Ciekawym rozwiązaniem jest wprowadzenie rabatu dla osób, które złożą zamówienie do określonego dnia. W ten sposób już na początku grudnia zainteresujesz innych swoją ofertą. Zaproponuj im apetyczne wypieki na świąteczne spotkania z rodziną. Jeśli wcześniej złożą zamówienie, lepiej oszacujesz ilość produktów i będziesz na bieżąco zmieniać swoją ofertę.
W przekalkulowaniu strategii może wesprzeć Cię consulting gastronomiczny. Na ceny Twoich produktów wpływają wdrożone technologie, dostawcy i umiejętności pracowników. Czasami opłaca się usprawnić schematy działania, by móc obniżyć ceny bez obaw o możliwe do osiągnięcia obroty. Dzięki promocjom zyskasz więcej klientów, a Twoje propozycje staną się bardziej atrakcyjne od usług konkurencji.
Profesjonalne doradztwo przy zakładaniu bądź prowadzeniu piekarni lub cukierni
Świąteczny marketing wymaga dobrego przygotowania. Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Porozmawiaj z fachowcami i sprawdź, jak możesz zwiększyć sprzedaż swoich wypieków. Kompleksowe doradztwo obejmuje między innymi działania promocyjne, szkolenia kadr, wybór dostawców i maszyn do cukierni. Zadbaj o te wszystkie elementy, a Twój biznes przyniesie zyski nie tylko w czasie świąt, ale i przez cały rok.