Sposoby na zwiększenie sprzedaży w piekarni – cz. 3.

Sposoby na zwiększenie sprzedaży w piekarni – cz. 3.

Szukasz sposobu na zwiększenie zysków w swojej piekarni? Niezależnie od tego, który rodzaj pieczywa stanowi specjalność Twojej firmy i jak duża jest skala prowadzonej działalności, przemyślany plan marketingowy i kompleksowy consulting gastronomiczny przyniosą szereg korzyści. Przekonaj się, na czym polega doradztwo technologiczne dla piekarni i skorzystaj z profesjonalnego wsparcia od osób z dużym doświadczeniem w branży.

Programy lojalnościowe w piekarni?

Klienci piekarni to dość wierna grupa odbiorców – większość z nich dokonuje zakupów codziennie lub co kilka dni, dzięki czemu można liczyć na ich regularne odwiedziny. Aby zachęcić większą liczbę osób do trwalszego związania się z marką, wprowadź programy lojalnościowe. Mogą one polegać na zapewnieniu zniżek po wydaniu określonej kwoty oraz stworzeniu specjalnych kart dla najbardziej lojalnych klientów. Aby jednak chcieli oni u Ciebie kupować, musisz zadbać przede wszystkim o jakość oferowanych wypieków – ich świeżość i dobry smak. Monitoruj sprzedaż i weryfikuj, które produkty cieszą się największą popularnością, aby móc na bieżąco optymalizować asortyment. Nie wiesz, jakie programy lojalnościowe wprowadzić? Consulting gastronomiczny wskaże Ci te najlepsze!

Zwiększenie wydajności produkcji

Nie powinieneś dopuszczać do sytuacji, że klienci wychodzą z Twojej piekarni zawiedzeni, ponieważ nie udało im się kupić świeżego pieczywa. Istnieje wtedy spore prawdopodobieństwo, że odwiedzą konkurencję i staną się jej stałymi odbiorcami. Doradztwo technologiczne dla piekarni polega też na wybraniu odpowiednich maszyn, dzięki którym produkcja będzie odbywać się sprawnie i bez opóźnień, a Ty odpowiesz na bieżące oczekiwania wszystkich konsumentów. Wypiekanie świeżego pieczywa na zapleczu ma wiele zalet.

Najważniejsze to:

  • aromatyczny zapach pobudzający apetyt i skłaniający do zrobienia większych zakupów,
  • możliwość bieżącego uzupełniania zasobów przeznaczonych do sprzedaży – dysponując maszynami do wypiekania produktów na miejscu, zapewnisz klientom ciągły dostęp do najchętniej kupowanych rodzajów pieczywa,
  • pełna kontrola produkcji – dzięki temu ograniczysz ewentualne straty, nadzorując regularnie stan asortymentu.

zwiększenie wydajności produkcji

Lokalne media

Reklamowanie swoich usług to kluczowe działanie, aby zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów i uczynić z nich stałych odbiorców swoich produktów. Warto rozpowszechniać informacje o zniżkach i najlepszych wypiekach zapraszając odbiorców do odwiedzenia lokalu i skosztowania oferowanych smakołyków. Docierając do społeczności lokalnej, możesz liczyć na skuteczność tzw. poczty pantoflowej – Twoje produkty będą polecane wśród znajomych i rodziny, a wiadomo, że jest to jedna z najbardziej efektywnych form promocji.

Jak jednak dotrzeć do odbiorców z najbliższej okolicy? Wykorzystaj siłę mediów społecznościowych, a także zadbaj o atrakcyjną stronę internetową, którą będziesz promował w serwisach lokalnych.

Opakowanie produktu? To ma znaczenie!

Chcesz, aby klienci pozytywnie kojarzyli Twoją piekarnię? Przemyśl sposób prezentowania wypieków w gablotach i na półkach, jak również ich opakowanie. Nie musi być bardzo oryginalne – ważne jednak, aby pozwalało wyeksponować walory pieczywa. Powinno ono prezentować się apetycznie i zachęcać do zakupów. Zadbaj również, aby sprzedawać produkty w opakowaniach gwarantujących świeżość. Dzięki temu konsument będzie cieszył się doskonałym smakiem przez dłuższy czas.

Na opakowaniu możesz umieścić informacje marketingowe – obowiązkowe jest logo piekarni, dane kontaktowe i dokładne adresy, jeśli prowadzisz kilka punktów. Nie zapomnij o nazwie strony internetowej – tak, aby klient mógł zajrzeć na nią w razie potrzeby.

Consulting gastronomiczny? Najlepiej z FestBaker!

Szukasz fachowego wsparcia, aby poprawić skuteczność i wydajność pracy, zwiększyć zyski, a finalnie zdobyć więcej klientów? Wybierz kompleksowe doradztwo! Piekarnia to miejsce, do którego często się wraca – masz zatem duże szanse na pozyskanie lojalnych konsumentów. Ze specjalistami z FestBaker zoptymalizujesz funkcjonowanie swojego lokalu i wprowadzisz niezbędne zmiany. Skontaktuj się z nami już dziś. Zapraszamy!

Dodaj komentarz