Sposoby na zwiększenie sprzedaży w piekarni – cz. 2.

Sposoby na zwiększenie sprzedaży w piekarni – cz. 2.

Chcesz zwiększyć sprzedaż w prowadzonej przez siebie piekarni i zdobyć nowych klientów? Jeśli tak, jesteś w dobrym miejscu. Przedstawiamy porady specjalistów od consultingu gastronomicznego i wyjaśniamy, jak zaplanować wdrożenie odpowiednich działań. Poprawa wyników sprzedaży może nastąpić szybciej, niż Ci się wydaje! Zachęcamy już teraz do zapoznania się z drugą częścią poradnika dla przedsiębiorców.

Prowadzisz piekarnię? Zaoferuj więcej niż pieczywo

Czego oczekuje klient wchodzący do piekarni? Jego pierwszą motywacją jest oczywiście zakup pieczywa. Nie oznacza to jednak, że musi się do tego ograniczać. To zjawisko łatwo idzie dostrzec w dużych sklepach. Klienci wybierają się po określoną rzecz, a przy okazji kupują inne. Możesz wykorzystać to w swoim punkcie gastronomicznym. Warto urozmaicać ofertę, bo dzięki temu:

  • trafisz do nowych grup docelowych,

  • będziesz odpowiadać na różne potrzeby konsumentów,

  • zwiększysz wyniki sprzedaży.

Nie każdy ma świadomość, że piekarnia to świetne miejsce na serwowanie gorących napojów i słodkich smakołyków. Wyobraź sobie, że wcześnie rano klienci czują aromat świeżo parzonej kawy i widzą, że masz ją w swojej ofercie. Czy uda im się oprzeć pokusie? Wątpliwe! Jeśli kawa będzie dobra i do tego przystępna cenowo, wiele osób będzie zamawiać ją regularnie, np. w dni robocze przed pracą.

Degustacje

Ciekawym rozwiązaniem może być organizacja degustacji. W czasie pandemii będzie trudniej, ale jeśli zadbasz o przestrzeganie reżimu sanitarnego, nie powinieneś narzekać na brak zainteresowania. Częstuj klientów apetycznymi nowościami i pytaj ich o zdanie. W ten sposób pokażesz, że są ważni i mają realny wpływ na kształtowanie oferty Twojej firmy. Dowiesz się też, które smakołyki cieszą się największą popularnością i co jeszcze warto wprowadzić do asortymentu.

Część przedsiębiorców decyduje się na doradztwo technologiczne dla piekarni, co pozwala opracować sposoby na ułatwienie produkcji. Przygotowanie nowych receptur to poważne wyzwanie. Warto dobrze zweryfikować potrzebne składniki, dostawców oraz metody produkcyjne. Sprawdzaj, co przekłada się na sukces danego produktu. Niekiedy chodzi o konkretny dodatek, co możesz z powodzeniem wykorzystać jako bazę do tworzenia kolejnych nowości.

Jak zwiększyć sprzedaż w piekarni? - Degustacje

Happy hour w piekarni?

Postaw na happy hour. To bardzo prosta i skuteczna technika marketingowa. Wystarczy, że pod koniec godzin otwarcia piekarni obniżysz ceny.

W ten sposób:

  • zwiększysz mobilizację klientów do zakupu (np. tych, którzy popołudniami wracają z pracy),

  • wyprzedasz towar przewidziany na określony dzień,

  • będziesz działać ekologicznie.

Eksperci, których specjalizacją jest consulting gastronomiczny, zwracają uwagę na praktyczność tego rozwiązania. Konsumenci są zadowoleni, ponieważ mogą kupić ulubione wypieki w znacznie niższej cenie. Przedsiębiorca natomiast rozwiązuje problem niewyprzedanego pieczywa. Zdecydowanie lepiej sprzedać je taniej niż oddać do utylizacji. Przyniesie to korzyści finansowe i ekologiczne, a po części także wizerunkowe.

Promuj swój biznes poprzez media społecznościowe

Jesteś aktywny w mediach społecznościowych? To właśnie tam nawiązuje się relacje z klientami, zwłaszcza młodszymi, i zachęca ich do regularnych zakupów. Postaraj się, by w internecie było o Tobie głośno. Odpowiadaj na wszystkie pytania i dbaj o pozytywny przekaz.

Możesz też:

  • organizować konkursy na Facebooku oraz Instagramie,

  • nawiązać współpracę z lokalnym influencerem,

  • brać udział w akcjach społecznych,

  • udostępniać kody rabatowe,

  • informować o nowościach ze swojej piekarni.

Zaletą mediów społecznościowych jest możliwość stworzenia grona lojalnych odbiorców, którzy będą wiernie śledzić Twój profil. Liczy się atmosfera wokół marki, jakość publikowanych zdjęć i ogólny przekaz. Spore korzyści przynosi regularne organizowanie konkursów i udostępnianie kuponów rabatowych. Upewnij się, że stali konsumenci zostaną odpowiednio docenieni. Jeśli poprawnie wdrożysz strategię zaproponowaną przez specjalistów, klienci zaczną Cię polecać swoim znajomym.

Doradztwo gastronomiczne? Zgłoś się do Fest Baker!

Potrzebujesz jasno określonego planu działania? Skontaktuj się z ekspertami festbaker.pl. Kompleksowe doradztwo dla piekarni to m.in. sposób na uporządkowanie działań marketingowych wokół danej marki. Dowiedz się, jak podkreślić unikalne cechy swojego punktu sprzedaży. Profesjonalny consulting gastronomiczny dotyczy zarówno promocji, jak i aspektów technologicznych. Specjaliści doradzają przy wyborze maszyn, opracowaniu receptur i ew. przemodelowania łańcucha dostaw.

Dodaj komentarz