You are currently viewing Sprzedaż online w cukierni – czy warto ją prowadzić? O czym trzeba pamiętać?

Sprzedaż online w cukierni – czy warto ją prowadzić? O czym trzeba pamiętać?

Chcesz, aby Twoja cukiernia się rozwijała i przyciągała wielu klientów? Sprzedaż internetowa może okazać się idealnym rozwiązaniem. Dowiedz się z naszego wpisu, kiedy ta usługa ma rzeczywiście sens. Wyjaśniamy też, jak odpowiednio przygotować się do oferowania transakcji online i jakie działania doradza współczesny consulting gastronomiczny.

Prowadzisz cukiernię i chcesz dotrzeć do nowych klientów?

Ciasta i artykuły cukiernicze zawsze będą przyciągać ludzi. Niestety, w tej branży konkurencja jest spora. Być może masz już stałych klientów, którzy chętnie wracają do Twojej cukierni i chwalą kupowane wyroby? Jeśli jednak zależy Ci na dalszym rozwoju i utrzymaniu biznesu, nie możesz na tym poprzestać. Jak przyciągnąć nowych konsumentów? Dodatkowe kanały sprzedaży będą kluczowe. Decydując się na umożliwienie klientom dokonywania transakcji online, przyciągniesz:

  • młodych ludzi, którzy chętnie kupują w wirtualnym świecie,
  • osoby, które nie mieszkają w okolicy i nie znają lokalnych punktów gastronomicznych,
  • użytkowników mediów społecznościowych,
  • osoby niepełnosprawne, dla których zamawianie produktów online jest sporym udogodnieniem.

Jak rozpocząć sprzedaż w internecie? Przeprowadzimy Cię przez ten proces krok po kroku. Pamiętaj też, że zawsze możesz zdecydować się na profesjonalną pomoc w założeniu cukierni. Nasi eksperci opracują dla Ciebie indywidualną ścieżkę rozwoju biznesu.

Ile kosztuje uruchomienie sklepu internetowego?

Prowadzenie sklepu internetowego nie musi dużo kosztować. Wystarczy, że dobrze się do tego przygotujesz. Musisz uwzględnić kilka rzeczy, które decydują o powodzeniu całego przedsięwzięcia.

Potrzebne będzie:

  • wykupienie domeny i hostingu,
  • napisanie treści na stronę,
  • umieszczenie estetycznych zdjęć oferowanych ciast,
  • zadbanie o wygląd i funkcjonalność witryny,
  • zachęcające przedstawienie oferty i opisu wybranych produktów.

W sklepie warto wdrożyć możliwość rezerwacji ciasta na wybrany przez klienta termin, a także formularz kontaktowy. Dobrym pomysłem jest rozszerzenie treści o opinie zadowolonych konsumentów i rozpoczęcie działań w social mediach. Nie obędzie się też bez bramki płatności i jej bezpiecznego szyfrowania. Choć wydaje się, że to bardzo dużo spraw do załatwienia, można poradzić sobie z nimi w dość krótkim czasie. Eksperci Fest Baker, których specjalnością jest kompleksowe doradztwo cukiernicze, wskazują przede wszystkim na wysoką stopę wzrostu tej inwestycji.

cukiernia online

Zalety prowadzenia cukierni online

Jakie są zalety internetowej sprzedaży ciast?

Warto wymienić:

  • dotarcie do nowych grup docelowych,
  • wyjście poza lokalny rynek sprzedaży,
  • tworzenie sieci przyjaznej dla użytkowników usług online,
  • zwiększenie zysków,
  • budowanie nowoczesnej i dynamicznej marki,
  • poszerzanie kontaktów biznesowych.

Twój punkt gastronomiczny trafi do większego grona osób, a to zawsze jest podstawą rozwoju biznesu. Zyskasz nowy sposób na reklamę i wyróżnisz się wśród konkurencji. Wokół cukierni zawsze tworzą się małe społeczności. Ludzie lubią porozmawiać w kolejce, wymienić się uwagami na temat ulubionych wypieków i pożartować. Jeśli zaistniejesz w internecie, nie przejdzie to bez echa. Stworzysz wirtualne miejsce ze smakołykami dostępne dla każdego. W tym celu niezastąpione będzie połączenie sklepu internetowego z aktywnością w social mediach.

Działalność w internecie uzupełnieniem dla sprzedaży stacjonarnej?

Jakie są inne sposoby na łączenie sprzedaży wirtualnej z punktem stacjonarnym? Informuj klientów przychodzących do Twojej cukierni, że działasz również w formie online. Wielu z nich chętnie skorzysta z internetowej rezerwacji ciast i opowie o tym swoim znajomym. Możesz też przygotowywać specjalne akcje rabatowe i programy lojalnościowe.

Przydatne będą nowoczesne narzędzia marketingowe, takie jak pozycjonowanie i reklamy w wyszukiwarce. Twojego biznesu nie powinno zabraknąć na mediach społecznościowych. Stwórz żywy profil, którym będziesz nawiązywać interakcje i odpowiadać na pytania konsumentów. Innym kanałem są profile instagramowe. To idealne miejsca do chwalenia się wyglądem swoich wypieków. Najważniejsze są na nich efektowne zdjęcia.

Potrzebujesz pomocy w założeniu cukierni lub wsparcia w rozwoju biznesu?

Wiele osób jeszcze nie wie o istnieniu Twojego punktu gastronomicznego? Zmień to! Zareklamuj się w internecie i rozpocznij sprzedaż online. Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami. Zapewniamy fachowe doradztwo dla cukierni i przeanalizujemy, jakie rozwiązania sprawdzą się najlepiej dla Twojego biznesu.