Twoja piekarnia lub cukiernia nie przynosi zadowalających obrotów? Poznaj możliwe przyczyny!

Twoja piekarnia lub cukiernia nie przynosi zadowalających obrotów? Poznaj możliwe przyczyny!

Nawet jeśli prowadzisz swoją działalność w sektorze gastronomicznym, ponieważ jesteś pasjonatem, to kluczową sprawą będą przynoszone zyski. Twój biznes ma ostatnio słabsze obroty i zastanawiasz się, co z tym zrobić? Trzeba jak najszybciej znaleźć i rozwiązać problem przekładający się straty. Ułatwić to może skorzystanie z kompleksowego doradztwa w prowadzeniu piekarni czy cukierni, jak również dokładna analiza swoich działań w zakresie funkcjonowania firmy. Podpowiadamy, na co szczególnie warto zwrócić uwagę i gdzie szukać fachowej pomocy.

Prowadzisz cukiernię lub piekarnię, która nie generuje zysków? Zacznij działać jak najszybciej

Jeśli zaczynasz dostrzegać, że Twoja działalność nie przynosi satysfakcjonujących zysków, to musisz działać szybko – każdy dzień zwłoki naraża Cię na jeszcze większe straty. Przyczyn może być kilka, m.in.:

  • błędy marketingowe,
  • niedostateczna jakość oferowanych produktów,
  • brak szkoleń dla pracowników z zakresu obsługi klienta.

Dobrym pomysłem jest wówczas skorzystanie z consultingu gastronomicznego. Doświadczeni eksperci zajmujący się doradztwem technologicznym przeprowadzą analizę funkcjonowania firmy na różnych płaszczyznach, co ostatecznie ma się przełożyć na zmiany prowadzące do zwiększenia zysków i ograniczenia strat.

Czas przyjrzeć się dokładniej czynnikom wpływającym na rynkowe niepowodzenie lokali gastronomicznych – także tych ze świetnym potencjałem.

Nierealne cele biznesowe, błędy w zarządzaniu

Jednym z podstawowych problemów są nierealne cele biznesowe, szczególnie jeśli nie są poparte żadnymi szczegółowymi wyliczeniami czy statystykami. Zbyt wysokie oczekiwania generują dodatkową presję, co również negatywnie wpływa na funkcjonowanie całej działalności.

Utrudnieniem mogą być też błędy w zarządzaniu, za co odpowiedzialny bywa kierownik albo manager. Co ważne, najczęściej nie wynika to ze złej woli czy braku chęci do pracy u osób zatrudnionych na takim stanowisku, lecz z niedostatecznego przeszkolenia czy ograniczonych zasobów wiedzy. Świetnym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na kompleksowe doradztwo technologiczne, które pomoże zweryfikować, czy piekarnia albo cukiernia była źle prowadzona, czy też problem leży w zupełnie innej materii.

Niska jakość półproduktów i gotowych wyrobów

Pewnie zdajesz sobie sprawę z tego, że klienci decydują się na najlepszą opcję, więc jeśli dostępne w ofercie produkty są niskiej jakości, to kupujący ani nie wróci do punktu drugi raz, ani nie poleci miejsca znajomym. Dlatego trzeba dopracowywać receptury, korzystać z lepszych składników czy modyfikować asortyment. Zachwycony wyrobem konsument chętnie przyjdzie po więcej, a często też przyprowadzi ze sobą innych zainteresowanych. Pamiętaj, że jakość produktów trzeba sprawdzać regularnie! Dobrym pomysłem może być też zachęcenie aktualnych klientów do dzielenia się swoimi uwagami i spostrzeżeniami.

oferta piekarni

Oferta niedopasowana do grupy kupujących

Nawet najlepszy produkt może się w końcu znudzić i klient zacznie szukać alternatywy. Spraw, żeby robił to u Ciebie, nie u konkurencji. Jak? To proste. Zaskocz go ofertą! Nawet jeśli prowadzona cukiernia czy piekarnia ma jeden flagowy wyrób, to staraj się wprowadzać nowości do menu, np. sezonowe smaki. Pamiętaj jednak, żeby wybór był dopasowany do potrzeb konsumentów – nie za szeroki i nie za skromny, bo obie skrajności mogą prowadzić do strat.

Poziom obsługi klienta

Masz fantastyczny produkt w asortymencie, korzystną ofertę cenową, świetnie prowadzony marketing, a nadal nie widać poprawy? Sprawdź, jak działa obsługa klienta. Jednym ze sposobów będzie skorzystanie z usług tzw. tajemniczego klienta, który prowadząc audyt, dokona oceny wszystkich elementów składających się na proces sprzedaży. Często wystarczy kilka prostych wskazówek, żeby wiedzieć, jak zbudować lepszą relację z klientem. Specjaliści zajmujący się consultingiem gastronomicznym prowadzą również szkolenia ze sprzedaży, dzięki którym pracownicy zyskają odpowiednią wiedzę.

Nieskuteczne działania promocyjne

Możesz oferować najsmaczniejsze wypieki w swojej piekarni czy cukierni, ale jeśli nie będziesz miał odpowiedniej reklamy, to nikt się nie dowie, co oferujesz. Nie tylko brak działań jest zły, nietrafiona promocja też nie przyniesie efektu. Doradztwo w prowadzeniu cukierni lub piekarni obejmuje także weryfikację dotychczasowych działań marketingowych i może zostać rozszerzone na obszary takie jak strategia wizualna czy budowanie marki.

Podejmij współpracę ze specjalistami od consultingu gastronomicznego

Jeśli Twój biznes ma kłopoty z jednym z wymienionych aspektów albo nadal nie wiesz, gdzie leży problem, to sprawdź naszą ofertę na stronie festbaker.pl. Zajmujemy się profesjonalnym consultingiem gastronomicznym, prowadzimy doradztwo dla cukierni, piekarni, a także pączkarni. Z przyjemnością przeprowadzimy analizę Twojej działalności, przygotujemy program naprawczy, a nawet pomożemy otworzyć firmę i opracować zupełnie nowy model biznesowy. Zapraszamy do kontaktu!

Dodaj komentarz