Sposoby na zwiększenie sprzedaży w piekarni – cz. 1.

Sposoby na zwiększenie sprzedaży w piekarni – cz. 1.

Zależy Ci na sukcesie Twojej piekarni? Zapoznaj się z najlepszymi sposobami na zwiększenie sprzedaży. Poniżej prezentujemy praktyczne wskazówki, dzięki którym trafisz do nowych klientów w czasie kryzysu i będziesz mógł stabilnie rozwijać swój biznes. Sprawdź, jakie działania przynoszą najszybsze rezultaty.

Składniki to podstawa

Konkurencja jest duża. Jak ją wyprzedzić? Postaw na jakość. Choć oferta wypieków dostępnych na rynku jest niezwykle szeroka, wiele propozycji opiera się na niezbyt dobrych składnikach. Korzystając z wysokiej klasy półproduktów, możesz wiele zyskać i przyciągnąć stałych klientów. Inwestycja w dobry skład ciast i pieczywa pozwoli na:

  • poprawę smaku oferowanych produktów,

  • zachowanie wielu cennych dla zdrowia wartości odżywczych,

  • trafienie do nowych grup docelowych, także osób nieco bardziej zamożnych.

Pamiętaj, że coraz więcej osób interesuje się zdrowym odżywianiem. Rosnąca popularność usług dietetycznych zdecydowanie o czymś świadczy. Zweryfikuj swoich dostawców składników. Gdy już zainwestujesz w lepsze komponenty, wykorzystaj to w działaniach marketingowych. Urządzaj akcje promocyjne, informuj o wartościach odżywczych oferowanych przez Ciebie wypieków. Jeśli nie czujesz się pewnie w prowadzeniu kampanii, z pomocą przyjdzie Ci consulting gastronomiczny.

Aromamarketing?

Wyobraź sobie klientów przechodzących obok Twojej piekarni. Co może ich zatrzymać? Czy zwrócą uwagę na szyld i reklamę wizualną? Zmysł wzroku bywa rozpraszany przez inne bodźce. Tego samego nie można na szczęście powiedzieć o węchu. Zapach świeżo upieczonego chleba przyciąga uwagę przechodniów, którzy nie tylko zastanowią się nad źródłem kuszącej woni, ale też powinni poczuć apetyt na oferowane przez Ciebie wypieki. Gastronomia zachęca zarówno smakami, jak i zapachami, a chwilowe potrzeby – odpowiednio pobudzone – często przesądzają o zakupie.

Wykorzystaj te okoliczności i wypróbuj aromamarketing. Możesz kupić specjalne zestawy zapachowe do piekarni i ciastkarni, dzięki którym apetyczne wonie będą stale unosić się w powietrzu. Koszty nie są duże, a efekty bywają zaskakujące. Kompozycje zapachów nie ograniczają się wyłącznie do świeżego pieczywa. Zainwestuj też w aromat parzonej kawy, bułek i słodkich wypieków.

Wybrane smakołyki w niewielkich partiach?

W strategii promocyjnej możesz kierować się zasadą niedostępności. Gdy towar szybko znika z półek, klienci stają się bardziej uważni i utwierdzają się w przekonaniu o jego wysokiej jakości. Niektóre smakołyki warto wypiekać w mniejszych partiach, dzięki czemu są bardziej pożądane.

Przychodzące do piekarni osoby będą myśleć, że:

  • produkty są tak dobre, że błyskawicznie wykupowana jest cała partia,

  • trzeba spróbować tych wypieków, skoro znajduje się na nie aż tylu chętnych,

  • nie ma czasu na odwlekanie decyzji – trzeba kupić towar od razu, zanim zniknie z oferty.

Klienci, którzy nie otrzymali wybranych smakołyków, będą po nie wracać w innym terminie. Schemat ten został wielokrotnie wykorzystany przez ekspertów oferujących kompleksowe doradztwo w gastronomii. To po prostu działa, przekonaj się.

Obsługa Klienta

Obserwuj swoich pracowników i zwróć uwagę na atmosferę panującą w piekarni. Klienci muszą się dobrze czuć w stworzonej przez Ciebie przestrzeni. Szkol personel i nakierowuj go na przestrzeganie najlepszych standardów obsługi gastronomicznej.

Należą do nich postawy takie jak:

  • miłe przywitanie klienta,

  • uprzejme udzielanie odpowiedzi na wszelkie pytania,

  • cierpliwe doradzanie przy zakupie,

  • spokojne rozwiązywanie problemów,

  • subtelne zaproszenie do ponownych odwiedzin piekarni.

Zatrudniaj osoby, które mają rozwinięte zdolności interpersonalne i dobrze sprawdzą się na stanowisku sprzedawcy. Nie zapomnij o zapewnieniu odpowiednich warunków pracy. Mają one bardzo duży wpływ na atmosferę i zadowolenie personelu.

Rozważ consulting gastronomiczny

Nie chcesz eksperymentować? Obawiasz się samodzielnego planowania szeroko zakrojonych działań? Wybierz consulting gastronomiczny. Kontakt z doświadczonymi specjalistami pomoże Ci w podjęciu właściwych decyzji. Profesjonalne doradztwo uwzględni wyróżniki Twojej działalności i pozwoli podkreślić mocne strony marki. Konsultacje obejmują różne aspekty prowadzenia biznesu, w tym również wiedzę technologiczną, informacje na temat procedur czy opracowania strategii reklamowej. Możesz skorzystać też ze wsparcia przy rekrutacji i wykonywania wszelkich projektów dla sanepidu.

Sprawdź, jak możemy Ci pomóc

Powyżej przedstawiliśmy tylko część praktycznych wskazówek na rzecz zwiększenia sprzedaży w piekarni. Zamierzasz je wypróbować? A może wciąż czujesz się niepewnie i szukasz innych rozwiązań? Chętnie pomożemy Ci udoskonalić Twoją ofertę. Skontaktuj się z nami i wybierz indywidualne doradztwo gastronomiczne.

Dodaj komentarz