You are currently viewing Czy opinie publikowane przez gości mają wpływ na rozwój lokalu gastronomicznego? Sprawdźmy!

Czy opinie publikowane przez gości mają wpływ na rozwój lokalu gastronomicznego? Sprawdźmy!

Jakie są opinie Twoich gości? Jeśli prowadzisz lokal gastronomiczny, na pewno zwracasz na nie uwagę. Niektóre recenzje klientów trafiają do internetu. Dowiedz się, jaki mogą mieć wpływ na rozwój biznesu i jak wykorzystać je na swoją korzyść. Przedstawiamy praktyczne wskazówki dla przedsiębiorców, których interesuje kompleksowe doradztwo dla gastronomii.

 

Opinie w sieci – pomoc dla niezdecydowanych?

Konkurencja jest duża. Klienci mają do wyboru wiele różnych miejsc. Okazuje się, że opinie czytane w internecie mogą przyczynić się wzrostu lub spadku ruchu w danym lokalu. Każdy liczy na smaczne jedzenie i dobrą atmosferę, a doświadczenia innych gości dają pogląd na działanie danego punktu gastronomicznego w praktyce. To oczywiste, że częściej będą odwiedzane miejsca, które:

  • mają wiele pozytywnych opinii,
  • są popularne i goszczą wielu ludzi,
  • powszechnie kojarzone są z apetycznym menu,
  • dbają o wysoką jakość używanych składników,
  • wyróżniają się uprzejmą i pomocną obsługą.

Liczą się nie tylko doświadczenia rodziny i znajomych. We współczesnym świecie ufa się również opiniom nieznajomych osób. Eksperci, których specjalizacją jest consulting gastronomiczny, zauważają wady i zalety takiego stanu rzeczy. Warto więc wiedzieć, jak dbać o wizerunek swojej marki i dobrze wykorzystać pojawiające się w internecie wpisy.

Prowadzisz małą gastronomię? Na tych portalach musisz być!

Jeśli chcesz rozwijać biznes, musisz być obecny w sieci. Pozwól, by goście łatwo znajdowali Cię w wirtualnym świecie. Załóż konta na najpopularniejszych portalach i twórz miejsca do recenzowania oferowanego przez Ciebie jedzenia. Klienci gastronomiczni chętnie odwiedzają np. TripAdvisor. To portal, który podpowiada turystom miejsca warte uwagi. Dzięki niemu przyciągniesz do siebie wiele nowych osób i popracujesz nad wizerunkiem marki. Możesz zaistnieć w świadomości osób spoza Polski i wypromować się na szerszą skalę.

Do bardziej lokalnych działań idealnie sprawdza się Facebook. Można znaleźć tam stałych klientów i nawiązać kontakt z okoliczną społecznością. Nie może Cię też zabraknąć w Google Maps. Twoi goście będą wyszukiwać lokal poprzez swoją lokalizację. Każdy może pozostawić tam swoją recenzję.

jak zachęcić gości do opinii

Jak zachęcić swoich gości do podzielenia się opinią?

Warto zachęcać klientów do pisania komentarzy. Jak to robić? Jest kilka ciekawych sposobów. Możesz np. oferować rabaty w zamian za podzielenie się opinią w internecie. Przede wszystkim jednak zadbaj o aktualne profile i sieciowy marketing.

Konieczne są do tego:

  • zdjęcia ilustrujące apetyczne potrawy i zadbane wnętrze lokalu,
  • informacje na temat godzin otwarcia i sposobów kontaktu z lokalem,
  • nawiązywanie relacji z gośćmi.

Ktoś zostawia pozytywną recenzję? Nie pozostawiaj jej bez odzewu. Podziękuj i zaproś ponownie. Możesz też przeprowadzać ankiety dotyczące menu i wystroju lokalu. Dzięki temu klienci będą współtworzyć punkt gastronomiczny i poczują się z nim bardziej związani. Przykład? Jeśli wahasz się między dwoma potrawami i nie wiesz, którą dodać do oferty, opublikuj zdjęcia obu i poproś gości o zdanie. Wypromujesz nie tylko swoją markę, ale też określoną pozycję w menu. Im więcej tematów do rozmów stworzysz, tym głośniej będzie o Tobie w sieci.

Ciekawym pomysłem jest też informowanie przychodzących do Ciebie osób, gdzie mogą znaleźć Cię w internecie i proszenie ich o opinię. Kartkę informacyjną możesz dołączyć do rachunku i drobnego upominku, na przykład reklamowych cukierków.

Negatywne opinie – czy trzeba na nie reagować?

Ktoś zostawił Ci negatywny komentarz? Musisz na niego zareagować. Nawet jeżeli spotykasz się z tzw. hejtem, nie powinieneś milczeć. Kieruj się kilkoma zasadami:

  • bądź spokojny i nie daj się sprowokować do kłótni,
  • cierpliwie wysłuchaj uwag klienta,
  • podkreślaj, że zależy Ci na każdym gościu.

Jeśli coś poszło nie tak z Twojej winy, możesz przeprosić i zaoferować zniżkę na kolejną wizytę. Jeśli komentarz nie jest merytoryczny, postaraj się odpowiadać krótko, ale uprzejmie. W ten sposób pokażesz kulturę marki i troskę o odwiedzających Cię ludzi. Możesz też wyjaśnić, jak wyglądało zdarzenie z Twojej perspektywy, aby uniknąć niedopowiedzeń.

Więcej porad na temat gastronomii znajdziesz na naszym blogu. Zapraszamy!

Warto dbać o wizerunek marki w internecie. Potrzebujesz więcej porad? Skontaktuj się z nami już dziś. Oferujemy naszym partnerom biznesowym także pomoc w założeniu cukierni, pączkarni lub piekarni. Tymczasem nie przestawaj działać – zbieraj najlepsze recenzje i bądź popularny w sieci!